Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Popraw swoją samoocenę

Popraw swoją samoocenę
Wątpisz we własne siły? Wciąż się krytykujesz? Podejmij wyzwanie: naucz się myśleć o sobie pozytywnie. To działa!

Aby otworzyć się na inne osoby, na aktywność i pozytywne perspektywy, aby w pełni realizować swój potencjał i osiągać wyznaczone cele, najpierw trzeba polubić i docenić samych siebie. Nawet jeśli nie brzmi to specjalnie odkrywczo, zaniżona samoocena naprawdę jest przyczyną wielu smutków, trosk, złego nastroju, apatii, nieśmiałości i braku wiary w siebie. To ona sprawia, że zamykamy się w domu i pocieszamy, na przykład jedzeniem. To samonakręcający się mechanizm – im jesteśmy bardziej zniechęceni do życia, bierni i mniej z siebie zadowoleni, tym więcej jemy, a im więcej jemy i im bardziej tyjemy, tym bardziej doskwiera nam zły nastrój! Czas przerwać to błędne koło.

Warto zacząć od pracy nad sobą, a dokładnie od własnej samooceny. Jeśli polubimy siebie, poznamy swoje mocne strony, nauczymy się w pełni cieszyć własnymi zaletami i wykorzystywać atuty, to będziemy bardziej aktywni. Mając więcej energii i motywacji do działania, podejmiemy wyzwania, otworzymy się na innych i na własne możliwości. Można uwierzyć w siebie! Spróbuj podjąć to wyzwanie, a przekonasz się, że warto postawić na siebie. I sobie zaufać, bo jesteś kimś, kto zasługuje na sympatię i uznanie.


Maria Rotkiel - psychoterapeutka, trenerka, dydaktyk. Specjalizuje się m.in. w terapii zaburzeń psychosomatycznych oraz profilaktyce zdrowia psychofizycznego. Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym. Więcej informacji na: www.mariarotkiel.pl

  • 1. Zacznij siebie chwalić

    Codziennie powiedz sobie trzy komplementy. To może być uwaga: „fajnie dziś wyglądasz” albo ocena: „naprawdę dobrze ci to wyszło”. Codziennie zastanów się, co ci się dziś udało, z czego możesz być dumny, co zrobiłeś dobrze, i powiedz to do siebie. Na głos. Tak, jakbyś chwalił swojego najlepszego przyjaciela. Naucz się mówić sobie miłe rzeczy, przecież innym potrafisz to powiedzieć. A inni nie są ważniejsi niż ty sam. Ty również zasługujesz na to, aby być docenionym. Szczególnie przez samego siebie.

    Komentarze użytkowników:

    s.tulejko
    s.tulejko skomentował(a) 12 września 2016
    pochwaliłam siebie za dobry obiad, jaki ugotowałam. a potem doczytałam, że to mają być trzy komplementy! :)
    Adam Zakrzewski
    Adam Zakrzewski skomentował(a) 8 września 2016
    nowy komentarz
    krystian janik
    krystian janik skomentował(a) 22 sierpnia 2016
    Udało mi się
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

3728 osób