Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Zacznij dzień od śniadania

Zacznij dzień od śniadania
Zacznij dzień od porządnego posiłku, a szybko przekonasz się, że warto.

Po pierwsze, będziesz mieć energię od samego rana, po drugie, twoja koncentracja będzie na najwyższym levelu już od wczesnych godzin.

Podczas odpoczynku w nocy poziom cukru we krwi znacznie się obniża. Zjedzenie śniadania powoduje, że cukier się podnosi, dzięki czemu układ nerwowy jest w stanie prawidłowo funkcjonować. A to skutkuje tym, że możesz jasno myśleć, uczyć się i pracować. Jeśli nie zjesz śniadania, prawdopodobieństwo tego, że będziesz czuć osłabienie, senność i dekoncentrację, jest ogromne! O śniadanie zadbaj zwłaszcza wtedy, gdy chcesz się pozbyć zbędnych kilogramów. Dowiedziono, że osoby, które nie jedzą śniadań, częściej sięgają po słodycze i są bardziej narażone na ataki wilczego głodu w drugiej połowie dnia niż te osoby, które codziennie jedzą śniadanie. Badania pokazują także, że niejedzenie śniadań zwiększa ryzyko otyłości, podwyższonego cholesterolu we krwi i cukrzycy typu 2.

Dlatego właśnie tak ważne jest, by śniadania były stałym elementem diety. Śniadanie powinno być zjedzone w ciągu godziny od obudzenia się, czyli najlepiej jeszcze przed wyjściem z domu do pracy. Ale nie martw się, nie musi to być skomplikowany i czasochłonny posiłek. Pamiętaj, że korzyści z tego posiłku masz ogromne! Przekonaj się o tym, robiąc 5 Kroków do Zdrowia!


 

Małgorzata Różańska - dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.
 

  • Zjedz jajko

    Wyniki badań pokazują, że ci, którzy jedzą jajka na śniadanie, są bardziej najedzeni w ciągu dnia i dostarczają z dietą o blisko 330 kcal mniej od badanych, którzy na śniadanie wybierają inny produkt. Jaja są bogate w pełnowartościowe białko, dzięki temu zjedzenie ich szybko zaspokaja głód i powoduje, że czujemy się syci na długo. Jak zrobić? Jeśli nie masz czasu na jajecznicę, ugotuj wieczór wcześniej jajko na twardo, a rano zjedz je z warzywami. Albo zrób jajko sadzone z warzywami z naszego szybkiego przepisu.

    Składniki:

    - jajko
    - papryka pokrojona w plasterki lub inne warzywa
    - sól, pieprz
    - tłuszcz do smażenia, do posmarowania patelni: olej ryżowy, rzepakowy rafinowany, oliwa z oliwek, masło klarowane

    Patelnię posmaruj tłuszczem. Rozgrzej ją, wbij jajko. Obok wsyp pokrojone w plasterki warzywa, np. paprykę. Lekko posól, oprósz pieprzem. Po chwili jajko przewróć na drugą stronę. Smaż jeszcze kilkanaście sekund i gotowe. Możesz zjeść z razowym pieczywem. 

Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Łatwełatwe
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyły się

2 osoby