Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Zadbaj o zdrowie – kompleksowo!

Zadbaj o zdrowie – kompleksowo!
Profilaktyka, dobrze skomponowana dieta, aktywność fizyczna. Oto trzy złote zasady dbania o swoje zdrowie. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić? Nic podobnego! Wystarczy dołączyć do naszej akcji. Nasi eksperci poprowadzą Cię krok po kroku i pomogą Ci zadbać o siebie. Będzie mądrze, aktywnie i smacznie.

Lek. Ewa Witkowska-Patena, trenerka Kasia Bigos i dietetyczka Małgosia Różańska łączą siły, by stworzyć dla Ciebie wyjątkowy program, dzięki któremu zadbasz o swoje zdrowie. Takiego Kroku do Zdrowia jeszcze nie było!

Co przygotowały dla Ciebie nasze ekspertki?

Dostaniesz od nas gotowy plan działania.

4 tygodnie, 10 prostych kroków, Twoja silna wola, samozaparcie i konsekwencja – tylko tyle potrzeba, by zrobić dla swojego zdrowia naprawdę wiele.

Ewa zadba o profilaktykę – bo nawet najlepsza dieta i doskonale dobrany trening na niewiele się zdadzą, jeśli nie kontrolujesz stanu swojego zdrowia. Stawiamy na profilaktykę i motywujemy do tego, by badać się regularnie. Dostaniesz wskazówki dotyczące badań profilaktycznych – proste, jasne, konkretne!

Dieta skomponowana przez Małgosię to gotowe przepisy kulinarne: na wszystkie posiłki każdego dnia Twojego Kroku do Zdrowia. To dieta, która wzmocni odporność organizmu, wspomoże trawienie, doda Ci energii i zadba o zdrowe kości i stawy. Dostaniesz ściągawkę ze zdrowej diety od specjalisty!

Przygotowany przez Kasię plan treningowy pozwoli poprawić kondycję, podkręci metabolizm, doładuje Twoje wewnętrzne baterie i wzmocni kręgosłup. Twoje treningi będą nie tylko skuteczne, ale też urozmaicone i bezpieczne. Dostaniesz codzienną porcję zdrowej aktywności pod okiem eksperta!

Zrób z nami Krok do Zdrowia!

Krok do Zdrowia „Zadbaj o zdrowie – kompleksowo!” jest propozycją skierowaną do osób, których ogólny stan zdrowia jest dobry. Wszelkie problemy ze zdrowiem, które mogą być przeciwwskazaniem do aktywności fizycznej lub modyfikacji diety, przed rozpoczęciem programu należy skonsultować z lekarzem. Pamiętaj też, że badania, do których zachęcamy, to badania podstawowe, zalecane osobom zdrowym. W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości tylko specjalista może zlecić badania dodatkowe i pokierować diagnostyką. 

  • Krok 1: Zacznij od badań profilaktycznych

    Gratulacje! Postanowiłeś kompleksowo zadbać o zdrowie z Hello Zdrowie. Zanim przystąpisz do regularnych treningów i zaczniesz modyfikować swoją dietę, poświęć chwilę na przegląd swojego organizmu. To ważne – podstawowych badań profilaktycznych nie warto odwlekać. Wbrew pozorom wcale nie jest tego tak dużo. Nawet najlepiej zbilansowana dieta i doskonały plan treningowy na nic się nie zdadzą, jeśli Twój organizm nie jest do tego przygotowany. Poniżej znajdziesz zestaw najważniejszych badań, które pokażą, co się dzieje w Twoim organizmie. Wszystko po to, żeby Twój wysiłek rzeczywiście wyszedł Ci na zdrowie. W tym tygodniu zaplanuj badania po kolei. Jeśli wyniki wskażą na odchylenia od normy, koniecznie skonsultuj je z lekarzem. Zaczynamy przegląd organizmu!

    1. Morfologia

    To proste badanie jest w stanie powiedzieć bardzo wiele o kondycji Twojego organizmu. Co pozwala wykryć? Morfologia ocenia składniki krwi: krwinki czerwone (erytrocyty), krwinki białe (leukocyty) i płytki krwi (trombocyty). Na podstawie stanu erytrocytów można rozpoznać m.in. anemię. Na szczęście najczęstszą przyczyną niedokrwistości jest niedobór żelaza ‒ odpowiednia dieta oraz suplementacja preparatami żelaza (niektóre są dostępne w aptece bez recepty) powinny rozwiązać problem. Krwinki białe to z kolei wskaźnik alergii, stanów zapalnych, chorób pasożytniczych i innych poważniejszych chorób. Jeśli lekarz podejrzewa stan zapalny, zapewne zleci Ci zbadanie białka CRP, a jeśli alergię ‒ odpowiednie testy skórne. Nieprawidłowa ilość płytek krwi może wynikać ze złego funkcjonowania szpiku – dobrze, żeby takiemu wynikowi przyjrzał się hematolog. Pamiętaj, że jeśli jakikolwiek parametr morfologii odbiega od normy, zawsze należy skonsultować wyniki z lekarzem. Tutaj znajdziesz wskazówki, które pomogą Ci prawidłowo odczytać wyniki morfologii.

    Więcej na temat zalet regularnego badania krwi znajdziesz tutaj.

    2. Glukoza

    Oznaczając stężenie glukozy we krwi, sprawdzisz, jak Twój organizm radzi sobie z metabolizmem cukrów. To bardzo istotna informacja dla osób uprawiających sport, ponieważ glukoza to podstawowe paliwo dla pracujących mięśni. U osób chorujących na cukrzycę w czasie wysiłku fizycznego może dochodzić do tzw. niedocukrzenia, czyli spadku glukozy we krwi, co prowadzi do omdleń. Nie oznacza to, że cukrzycy nie powinni ćwiczyć! Wręcz przeciwnie – sport może pomóc im w walce z chorobą, a w niektórych przypadkach prowadzić nawet do całkowitego wyleczenia! Ćwiczący cukrzycy muszą tylko pamiętać, aby zawsze mieć pod ręką jakąś słodką przekąskę.

    3. TSH

    Nad naszym metabolizmem i przemianą materii (a co za tym idzie, łatwością bądź trudnością w chudnięciu i tyciu) pieczę sprawuje tarczyca. Produkowane przez nią hormony napędzają nas do działania, dodają energii oraz ułatwiają gubienie zbędnych kilogramów. Ich niedobór daje objawy podobne do anemii (stajemy się powolni, rozleniwieni, często łapiemy zadyszkę), a co gorsza ‒ „rośniemy” w oczach. Jeśli mając niedoczynność tarczycy, dodatkowo obarczysz się dietą, poziom hormonów tarczycy jeszcze się zmniejszy. I tak błędne koło się zamyka! Dlatego zanim weźmiesz się za siebie, zbadaj tarczycę – wystarczy oznaczyć stężenie tyreoliberyny, czyli TSH.

    4. Jony

    Sód, potas, wapń i magnez to najważniejsze jony organizmu. Od ich właściwej ilości w ciele zależy praktycznie wszystko – prawidłowa praca mózgu, serca, mięśni i innych narządów. Przyczyn zaburzeń jonowych są setki, a może i tysiące – zaczynając od tych banalnych (jak picie zbyt małych ilości wody), przez działanie niektórych leków, a na biegunkach, wymiotach, chorobach tarczycy i niewydolności nerek kończąc. Złe samopoczucie, bóle głowy, senność, nudności, zaparcia, osłabienie i kurcze mięśni, nierówna praca serca – to tylko część objawów niewłaściwej ilości jonów w organizmie. Z nadmiarem sodu, potasu, wapnia i magnezu nerki potrafią poradzić sobie same. Przy niedoborze konieczna jest odpowiednia dieta, a czasem suplementacja.

    5. Mocznik i kreatynina

    Mocznik i kreatynina to wskaźniki oceniające funkcję nerek. Dlaczego trzeba je skontrolować przed zabraniem się za siebie? Są ku temu co najmniej dwa powody. Pierwszy – nerki podczas wysiłku fizycznego odgrywają rolę równie ważną co serce czy mięśnie. Do ich zadań należy oszczędzanie wody (tak aby wraz z potem wszystko z nas nie wyparowało), utrzymywanie stałego pH krwi i regulowanie ciśnienia tętniczego. Drugi – zdrowym nerkom właściwie żadna dieta nie jest straszna, chorym natomiast trzeba zapewnić specjalne żywienie.

    Kolejny krok już wkrótce!

Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

4 tygodnie
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

2300 osób